Сьогодні це вже не тільки актуальна проблема – один з напрямків практичних психологів закладів освіти міста, котрі працюють над темою «Підвищення психосоціальної стійкості до стресу у дітей».
Стресові ситуації вже стали сумною ознакою сучасності. Для українців, що живуть в умовах військового конфлікту, ця проблема постає особливо гостро, найбільше схильні травматичному впливу діти, які є незахищеними перед реаліями сьогодення, атаками ЗМІ, інтернетмереж.
Про це говорять фахівці, спрямовуючи програми гуманітарного реагування на комплексну психосоціальну підтримку дітей і підлітків. Співорганізаторами заходів з науково-практичного всеобучу є Представництво Дитячого Фонду ООН ЮНІСЕФ в Україні, Міністерство освіти й науки, Національний університет «Києво-Могилянська академія», Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи НАПН України.
З метою формування і вдосконалення навичок кризового консультування, експертами проекту з комплексної психосоціальної допомоги було проведено навчання для понад 400 практичних психологів та соціальних педагогів загальноосвітніх навчальних закладів та 80 практичних психологів дошкільних навчальних закладів із Донецької, Дніпропетровської, Запорізької, Луганської та Харківської областей, у тому числі, з Покрова. Протягом року тривала серйозна робота, однією з практичних дільниць став НВК№1, де проблему вивчав тандем практичного психолога Тетяни Мінаєнко та заступника директора з навчально-виховної роботи Наталії Самборської.
Як підкреслюють спеціалісти, було проведено дослідження показників щодо розпізнання ознак психологічної травми та відповідного реагування. Результати перевершили всі очікування.
-Ми розуміли складність поставленого завдання, - говорять педагоги, - тут важливою була довіра, щоб дитина повірила дорослому, розкрившись у своїх страхах.
Програма базувалася на практичних заняттях: майстер-класах, тренінгах, іграх. З кожною наступною зустріччю ставало зрозумілим значення такого тісного спілкування, діти й підлітки говорили про те, що їх хвилює, педагоги ж вчили боротися зі стресовими ситуаціями, опановуючи страх, контролюючи його. Діти отримали психосоціальну підтримку у формі індивідуального та групового консультування.
Загалом за час дії програми в Україні, надано допомогу понад 11 000 дітей та їхнім батькам, підвищено обізнаність більше, ніж 4 000 педагогічних працівників та психологів щодо розпізнання ознак психологічної травми та відповідного реагування.
За підсумками проекту розроблено програму освітньої діяльності та спецкурс для курсів підвищення кваліфікації практичних психологів і соціальних педагогів з проблеми «Навички кризового консультування та розвиток психосоціальної стійкості до стресу у дітей».
Учасники, практичні психологи навчальних закладів України і НВК№1 також, отримали дидактичні матеріали від ЮНІСЕФ. За словами Тетяни Мінаєнко та Наталії Самборської, проект дав більше, ніж знання, він відкрив шлях до подальшого вивчення обраної теми, діяльності, що продовжуватиметься заради ефективної допомоги дітям та підліткам.
Прес-служба міського голови.