«Швидка» працюватиме у новому форматі

«швидка» працюватиме у новому форматі. Зображення 1
У рамках Національного проекту «Вчасна допомога», на Дніпропетровщині завершується повне підключення служби швидкої медичної допомоги до Центральної диспетчерської служби «103». Переважна більшість міст та районів області, у тому числі найближчі сусіди, уже працюють через єдину диспетчерську, на черзі - Покров.


З 19 травня усі дзвінки мешканців нашого міста на «103» будуть приймати не диспетчери міської підстанції швидкої медичної допомоги, як це відбувається зараз, а фахівці Єдиної регіональної диспетчерської швидкої медичної допомоги, що знаходиться на базі Дніпропетровського клінічного об’єднання швидкої медичної допомоги.
Схема роботи буде наступною: дзвінок із будь якого телефону (як зі стаціонарного, так із мобільного) надходить до Центральної диспетчерської і передається до диспетчерської Нікопольського напрямку (м. Нікополь). Звідти надходить на смартфон бригаді швидкої медичної допомоги, що знаходиться найближче до місця виклику.
По закінченню обслуговування, про проведену роботу бригада підстанції швидкої медичної допомоги м. Покров інформуватиме диспетчера, який відслідковуватиме усі етапи надання екстреної медичної допомоги та відстежуватиме пересування автомобілів швидкої медичної допомоги, які обладнанні GPS моніторами.
Питання екстреності
Нікопольський напрямок, щодобове навантаження на який становить понад двісті викликів, обслуговуватимуть три диспетчера. Значно зросте навантаження і зменшиться можливість сортувати виклики на лікарські та фельдшерські. Зростуть вимоги до ступеню екстреності виклику.
Так, згідно постанови Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2012 р. № 1119, бригаду швидкої допомоги екстрено мають направити до пацієнтів, які у стані, що супроводжується непритомністю, судомами, раптовим розладом дихання, раптовим болем в області серця, блювотою кров'ю, гострим болем у черевній порожнині, зовнішньою кровотечею, ознаками гострих інфекційних захворювань, гострими психічними розладами, що загрожують життю та здоров'ю пацієнта або інших людей. Також «швидка» поїде до пацієнта з травмами, у тому числі отриманими внаслідок ДТП, аварії на виробництві або стихійного лиха. До хворого з переохолодженням, тепловим ударом, ураженого електричним струмом або блискавкою, потерпілому від укусу тварин, до вагітних жінок, у яких почалися передчасні пологи або сталися якісь інші порушення нормального перебігу вагітності. Інші виклики віднесені до категорії не екстрених.
До категорії неекстрених звернень сьогодні належать виклики пацієнтів, у яких раптово підвищилася температура тіла з кашлем, нежиттю, болем у горлі, розболілася голова, спостерігається запаморочення і слабкість, підвищився артеріальний тиск або проявився больовий синдром у онкохворого. Сюди ж відносять і загострення хронічних захворювань травної системи і гіпертонічної хвороби.
При перерахованих проявах викликають сімейного лікаря Центру первинної медико-санітарної допомоги (невідкладна допомога), за телефоном 4-34- 61, що працює з 7.00. до 19.00. Пізніше виклики обслуговуються підстанцією ШМД. Варто зважати на те, що на підстанції швидкої медичної допомоги працюють дві фельдшерські бригади і одна лікарська, вірогідність того, що приїде лікар - 1:3, а телефонуючи за вказаним номером, гарантовано на виклик прибуде лікар.
За правилами
Чітко сформульований виклик швидкої медичної допомоги не лише скоротить час його прийому, а й дозволить правильно визначити привід та екстреність виклику, в результаті направивши потрібну бригаду. Алгоритм виклику бригади швидкої медичної допомоги чітко прописаний у наказі Міністерства охорони здоров’я № 370 від 1червня 2009 року. Так, особи, які викликають «швидку», мають відповісти на усі запитання диспетчера.
• Назвати точну адресу виклику (населений пункт, вулицю, номер будинку, квартири, поверх, код і номер під’їзду). У разі, коли місцезнаходження вулиці або будинку невідоме, необхідно уточнити шляхи під’їзду до адреси або місця випадку та його загальновідомі орієнтири.
• Назвати прізвище, стать, вік хворого або потерпілого. Якщо паспортні дані невідомі, необхідно вказати його стать і орієнтовний вік.
• Описати скарги хворого або потерпілого.
• Повідомити хто і з якого номера телефону викликає бригаду.
• За можливості забезпечити безперешкодний доступ до хворого або постраждалого, необхідні умови для надання медичної допомоги (ізолювати тварин, які можуть ускладнити надання допомоги).
• За можливості сприяти у транспортуванні хворого у санітарний автомобіль.
• У разі госпіталізації до лікувально-профілактичного закладу бажано мати при собі будь-який документ, що засвідчує його особу.
Важливо пам’ятати, що перевезення хворого до лікувальної установи при направленні сімейного лікаря здійснюється лише за необхідності медичного нагляду або медичної допомоги під час транспортування.
Адміністрація підстанції ШМД м. Покров.