Розкрити потенціал кожної дитини. За останні п'ять років місто зробило вагомий крок у забезпеченні рівного доступу до здобуття освіти

 

Ще недавно інклюзивне навчання у Покрові було педагогічною новацією, а нині займає важливе місце у системі освіти міста.

За останні п'ять років місто зробило вагомий крок у напрямку соціалізації дітей з особливими потребами, забезпечення рівного доступу до здобуття освіти, створення необхідних умов для їхнього розвитку, навчання, спілкування з однолітками.

- Ми робимо все можливе, аби наші освітяни мали необхідні ресурси та підтримку для задоволення освітніх потреб особливих діток та розкриття їх потенціалу. Переконаний, не дитина має пристосовуватися до вимог освіти, а система навчання змінюватися заради дітей з особливими потребами. І в цьому напрямку Покров досяг значних успіхів і ми не зупинятимемося на цьому шляху, - зазначає міський голова Олександр Шаповал.

У закладах освіти Покрова навчається понад три сотні дітей з особливими освітніми потребами. Їхній психолого-педагогічний супровід забезпечують близько сотні спеціалістів корекційної освіти, практичних психологів та соціальних педагогів.

За останні роки інклюзивні класи з'явилися у кожній школі. Вони відкривалися із врахуванням особливостей конкретної дитини та її права на здобуття освіти за місцем проживання.

На базі СЗШ №6 та 9 функціонують спеціальні класи інтенсивної педагогічної корекції. У цих та інших школах створено умови, які стали додатковим інструментом для психологічної та фізичної адаптації.

Медіатеки є у СЗШ №6 та НВК №2 . Це інноваційні бібліотеки, де поєднано медіа та ігрові зони. Медіатехнічне обладнання використовується для розвивальних та корекційних занять, ігрова ж зона сприяє розвитку моторики та пізнавальних процесів. Створено умови для релаксації та психоемоційного розвантаження, що важливо для таких діток.

Ресурсні кімнати облаштували у СЗШ №6 та №9. Вони оснащені необхідною технікою, зручними меблями, побутовими приладами, діти можуть розвивати життєві навички, вчитися, відпочивати, гратися.

Ігрова кімната з'явилася у СЗШ №9, вона забезпечена сучасним обладнанням для проведення занять з лікувальної фізкультури та корекційного розвитку.

Два роки вже у Покрові діє інклюзивно-ресурсний центр, який забезпечує права дітей з особливими потребами від 2 до 18 років на здобуття освіти шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження.

Це надзвичайно важливий крок у напрямку розвитку інклюзивної освіти та створення рівних можливостей для навчання усіх дітей. Такі ресурсні центри є далеко не в усіх містах, що важливо, бо дають дитині можливість отримувати реабілітаційні та корекційні послуги без відриву від сім'ї.

ІРЦ надає консультативно-психологічну допомогу батькам та взаємодіє з педагогами в питаннях організації інклюзивного навчання. Там є медіатека, кабінети для занять із вчителем-дефектологом, вчителем-логопедом, практичним психологом та вчителем — реабілітологом.

Розширюються можливості для доступності дошкільної освіти дітей з особливими потребами. Близько трьох сотень дітей — це вихованці груп компенсуючого типу, які потребують корекції зору, опорно-рухового апарату, мовлення, тривалого лікування та реабілітації. У закладах дошкільної освіти № 5, 11, 13, 18, 21, 22 вони отримують весь обсяг корекційної, реабілітаційної підтримки, психолого-педагогічної допомоги від корекційних педагогів.

В умовах інклюзивного освітнього середовища у місті послідовно впроваджується принцип універсального дизайну. НВК №1 при реконструкції повністю облаштували враховуючи потреби учнів з особливими освітніми потребами. Облаштовуються вбиральні, враховуючи потреби дітей з інвалідністю. Робиться все, аби ці дітки навчалися поряд з однолітками і разом з однолітками у освітньому середовищі без кордонів.

Прес-служба міського голови.