Про землю і не тільки – відбулася ХІ сесія міської ради

про землю і не тільки – відбулася хі сесія міської ради. Зображення 1
Хвилиною мовчання розпочалося вчорашнє засідання ХІ сесії Покровської міської ради 7-го скликання. Міський голова Олександр Шаповал запропонував вшанувати пам'ять нашого земляка Олега Кравченка, який загинув напередодні, обороняючи східні рубежі нашої держави.
Розгляду основного – земельного питання передувала доповідь заступника керівника Нікопольської місцевої прокуратури Артура Матвійчука про результати її діяльності на території міста Покров. Інформацію депутати взяли до відома.
Про стан виконання діючої бюджетної Програми проведення заходів із землеустрою на території Покровської міської ради а також про затвердження аналогічної до 2020 року - доповідала начальник відділу землекористування Ганна Цупрова.
Характеризуючи хід реалізації програми, про проблеми говорилося відверто.


Зокрема, мова йшла про встановлення меж міста, що є одним із пріоритетних напрямків. Згідно програми, роботи з розмежування мали б бути виконані, та через недостатнє фінансування навіть не розпочалися. Наслідком зволікань є недоотримання міським бюджетом значних коштів за користування землею. У цьому може пересвідчитися кожний, знайшовши Покров на публічній кадастровій карті України. Існує чимало земельних ділянок, котрі територіально знаходяться в межах нашого міста, проте зареєстровані в Нікопольському районі. Більше того, на них укладені договори оренди, відповідно, земельний податок і орендна плата сплачуються за місцем реєстрації. Відділ землекористування провів обстеження даних ділянок, надіслав відповідні запити, проте кардинально вирішити питання і поновити право власності громади на землю може встановлення та затвердження меж міста Покров.
Після завершення проектних робіт із внесення змін до Генерального плану та розробці плану зонування міста, стане можливим виконання наступного напрямку програми - встановлення на місцевості меж прибережно – захисної смуги річки Базавлук, під водоймами якої обліковується 2,7 гектари території, що належить Покровській міській раді.
Ще один напрямок реалізації програми, котрий відтермінувався у часі – це оформлення права постійного користування земельними ділянками всіма підприємствами, установами та організаціями, що є комунальною власністю міста. Законом було передбачено здійснення розробки проектів землеустрою до вересня 2013-го, та через обмеженість фінансування роботи тривають і досі. Наразі у користуванні суб’єктів господарювання, які утримуються за рахунок міського бюджету перебуває 15 земельних ділянок, право на які документально ще не оформлено.
Наступне завдання, над яким працюють - проведення геодезичних та картографічних робіт на землях сільськогосподарського та не сільськогосподарського призначення. Зокрема законодавчі зміни у комунально-житловій сфері, спонукають до проведення робіт із інвентаризації земель комунальної власності, що фактично перебувають під багатоквартирними житловими будинками. Результатом інвентаризації стане можливість надання земельних ділянок у постійне користування підприємствам чи організаціям, які здійснюватимуть управління цими об’єктами нерухомості або співвласникам багатоквартирних житлових будинків.
Стратегічною метою розвитку нашого міста начальник відділу землекористування назвала створення умов для залучення інвесторів. Це теж передбачено програмою в розрізі розробки проектів землеустрою на відведення земельних ділянок комунальної власності для проведення торгів з продажу права оренди. Відділ землекористування працює над визначенням та створенням реєстру інвестиційно-привабливих для розвитку бізнесу територій та вільних від забудови земельних ділянок на території міста. Існуючу базу даних було розширено п’ятьма земельними ділянками з різними видами цільового використання, інформація про які розміщена на сайті Дніпропетровського регіонального інвестиційного агентства.
Ганна Анатоліївна звернула увагу на необхідність у подальшому більш детально вивчати пропозиції інвесторів щодо використання ними земельних ресурсів міста. Приводом для цього послугувала ситуація, що склалася з продажем права оренди на земельну ділянку по вул. Північній. У серпні 2014 року через аукціон земля була передана для ведення товарного сільськогосподарського виробництва с\г підприємству «Яблуниця». У результаті ділянка знаходиться у занедбаному стані, оренда за неї не сплачується – яблуневий сад так і не було висаджено. Щодо підприємства розглядається питання про припинення права користування вищезгаданою земельною ділянкою.
Не раціонально використовується і понад 8 гектарів по Північно-промисловій, наданій в оренду для розміщення і обслуговування сонячної електростанції. Друга черга проекту , яка мала бути зведена два роки тому, так і залишилася проектом.
Не замовчувала Ганна Цупрова і про втрати, які поніс міський бюджет через несвоєчасне затвердження нормативно-грошової оцінки земель в межах територіальної громади міста, що передбачалося змістом попередньої програми. Нормативно-грошова оцінка земель була завершена і мала позитивний висновок державної експертизи землевпорядної документації ще у 2014 році. У липні минулого року вона мала бути оприлюднена та затверджена. І вже з поточного, надходження за землю до міського бюджету мали б збільшитися у півтори рази.
Та попереднім керівництвом та відповідальними посадовими особами перегляд нормативно-грошової оцінки земель не було винесено на розгляд сесії, тому відділ землекористування у роботі досі послуговується технічною документацією, розробленою ще у 2007 році.
Над виправленням ситуації працюють. Так, у червні, рішенням 9 сесії було затверджено нормативну грошову оцінку земель селищ Чортомлик та Гірницьке. А в ході засідання поточної сесії, окремим рішенням депутати затвердили технічну документацію з нормативно-грошової оцінки земель, економіко-планувальне зонування земель міста, а також базову вартість землі у місті Покрові на рівні 121, 65 грн. за квадратний метр. Новий розмір нормативної грошової оцінки, згідно закону, стане чинним з початку 2018 року.
Крім програмних кроків, фахівцями здійснюються інші заходи із землеустрою, передбачені повноваженнями. Г. А. Цупрова розповіла про роботу постійних комісій, створених за розпорядженням міського голови. Разом з депутатами, що входять до їх складу, щотижнево обстежуються земельні ділянки комунальної власності , які використовуються суб’єктами господарювання, в ході яких фіксується багато порушень земельного законодавства. Виявляються земельні ділянки за використання яких ніколи і ніхто не сплачував. Там знаходяться об’єкти нерухомості, виробничі будівлі, споруди, цехи, які обнесені парканом і мають обмежений доступ. Самозвані «господарі» забувають, що власником землі є територіальна громада, а органи місцевого самоврядування, відповідно до закону, мають право вільного доступу до земельних ділянок комунальної власності.
Називалися прізвища порушників земельного законодавства, зокрема тих, хто ухиляється від сплати за використання землі. Як найзухваліший факт порушення було названо самовільне зайняття та забудова земельної ділянки по Уральській, 1. На прилеглій території до павільйону їдальні у березні розпочалася прибудова конструкцій. Будівництво ведеться без будь-яких дозвільних документів та правовстановлюючих на землю. На засідання земельної комісії з даного приводу підприємець не з’являвся, на письмові звернення щодо пояснення факту порушення - не реагує. Порушені права територіальної громади, як власника землі, підлягають відновленню в порядку, встановленому законом. Міська рада має намір звернутися до суду з вимогою відновлення права громади на землю та знесення самовільно збудованої споруди.
Робота з обстеження земельних ділянок продовжується, та вже сьогодні можна говорити про деякі результати. З початку року, після виявлення земельних ділянок, котрі використовуються з порушеннями земельного законодавства, міською радою було надано 28 дозволів на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду, а 14 уже затверджено та передано в оренду. Угоди, про фактичне використання земель укладено із 43-ма суб’єктами господарювання. Завдяки проведеній претензійній роботі, надходження до міського бюджету від сплати за землю порівняно з аналогічним періодом минулого року збільшились на 42,89%. Заслухавши доповідь, міські обранці без змін ухвалили запропонований проект рішення.
Серед питань у різному, депутати міськради затвердили порядок списання багатоквартирних житлових будинків з балансу ЖЕО та передачі технічної документації Об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків, що дасть можливість ефективніше управляти будинками, де створені ОСББ. Крім того, затвердили перелік соціально вразливих осіб, яким встановлюються прилади індивідуального опалення за бюджетні кошти.
Серед рішень було порушення провадження у справі про банкрутство МКП «Орджонікідзетеплоенерго». Причина – припинення виробничої діяльності та фактична неплатоспроможність підприємства. Наступним рішенням підприємству надали дозвіл на реалізацію майна комунальним підприємствам міста. Аби отримати додаткові обігові кошти на утримання підприємства, або в рахунок погашення кредиторської заборгованості дозволили реалізовувати виробничі запаси, малоцінні та швидкозношувані предмети та товари, які обліковуються на балансі підприємства. Дозвіл не поширюється на транспортні засоби та будівлі.
Серед проектів рішень соціального спрямування, які представляла заступник міського голови Наталія Бондаренко – формування Молодіжної ради при виконкомі міської ради та затвердження відповідного положення. Як зазначалося, створення такого консультативно-дорадчого органу, на засадах партнерства, сприятиме розвитку молодіжного руху у Покрові, залученню молоді до участі у громадському житті міста.
Останнім у черзі денній, було питання про результати депутатського запиту С.В. Новицького. Нагадаємо, що на минулій сесії депутат оприлюднив запит щодо розгляду декларації головного архітектора міста Зорини Ломової. У міжсесійний період депутатська комісія з питань депутатської діяльності, етики, гласності, зв’язків з громадськістю та комісія з питань містобудування та архітектури, землекористування та охорони навколишнього середовища неодноразово збиралися для розгляду даного питання. З’ясувавши усі обставини, профільні депутатські комісії рекомендували відмовити у підтримці депутатського запиту. Аргументуючи тим, що напередодні головний архітектор міста пройшла процедуру очищення влади, і компетентні органи не виявили порушень у її діяльності. У комісій були підстави вважати, що своїми діями депутат Новицький намагався дискредитувати ім’я посадової особи, аби вирішити свої приватні бізнесові питання. Депутати міської ради побачили в цьому особистий мотив і не підтримали запит.
Прес-служба міського голови.