У рамках Європейських заходів «STEMDiscoveryWeek», започаткованих Європейською STEM-Коаліцією (STEMAlliance), Дніпропетровщина долучилася до святкування Національного STEM тижня. Активним учасником Всеукраїнського семиденного марафону «STEM - освіти» став навчально-виховний комплекс №1.
Навчаємося за STEM
Для учнів комплексу ці чотири літери означають не абстрактне, цілком визначене наукове поняття: S- наука, T- технології, E- інженерія, М – математика. Вже п’ять років школа успішно впроваджує програму в навчальний процес, спостерігаючи позитивні результати. За словами директора Ганни Годованої, STEM розвиває здібності до дослідницької, аналітичної роботи, експериментування, критичного мислення. Навчання поєднує в собі міждисциплінарний та проектний підхід, основою для якого стає інтеграція природничих наук у технології, інженерну творчість і математику.
Як це працює
Що являє собою STEM-навчання показав науковий тиждень, котрий базувався на основних засадах сучасного напрямку світового навчального процесу. Кожен день розкривався для школярів у багатогранності підходів, а для викладачів – незаперечних перевагах. За допомогою практичних занять демонструвалася можливість пристосування науково-технічних знань у реальному житті. Старшокласники конструювали одяг, розробляли логотипи, молодша школа виготовляла й запускала повітряних зміїв, знайомлячись з процесом інженерного дизайну. Вирішуючи творчі завдання, роздумуючи над професіями майбутнього та представляючи рідне місто через десятиліття, підходили креативно й інноваційно до поставленого задач. Саме цю мету переслідували викладачі – навчити критичному мисленню, що допоможе вирішувати складні завдання, що виникатимуть у процесі навчання, загалом у житті. І, звичайно ж, допомогти повірити у свої сили, відчути важливість командного духу. Учні не бояться висловлювати власну думку, говорити й презентувати, що показав тиждень STEM, під час якого були задіяні усі без винятку школярі. Початкова школа проводила уроки-квести літературними сторінками, віртуально мандрувала рідним краєм, старшокласники піднімали правові проблеми суспільства та розкривали навчання з позиції громадського погляду. Кожен був активним учасником, а не стороннім спостерігачем, в чому і полягає філософія STEM.
Очікувані результати
Результативність STEM-навчання – в учбових досягненнях дітей, про що говорять викладачі НВК№1. За словами Ганни Годованої, напрямок сприяє поглибленому вивченню, що важливо, зацікавленню технічними дисциплінами. Це допомагає визначитися з вибором подальшої професії. Якщо навчання викликає інтерес, переконана директор школи, то воно триватиме усе життя. STEM-програма готує їх до технологічних інновацій.
Сьогодні у навчально-виховному комплексі впроваджується новий курс для учнів початкової школи. Програма буде працювати і під час літньої оздоровчої кампанії, охоплюючи всі вікові категорії дітей.
Школа іде уперед разом зі STEM, за яким – майбутнє.
Прес-служба міського голови.