З першого жовтня надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг стало можливим «живими» грошима. Принцип такий, як і з монетизацією субсидій. Гроші передаютьться людям, а не підприємствам-надавачам послуг.
Про порядок надання пільг, затверджений постановою КМУ № 373, йшлося на засіданні круглого столу за участі керуючого справами виконкому Ганни Відяєвої та представників підприємств-надавачів послуг, установ і організацій, задіяних у процесі надання цього виду державної допомоги, безпосередньо громадських організацій, члени яких є користувачами пільг.
Начальник управління праці та соціального захисту населення Тетяна Ігнатюк наголосила, що монетизація ніяк не вплинула на передбачені законом соціальні гарантії, змінився лише механізм надання пільг.
Паралельно функціонуватимуть два способи одержання допомоги. Безготівкова – коли Ощадбанк автоматично створює обліковий запис одержувача пільг, куди надходитимуть кошти. Зекономлені гроші можна буде зняти за підсумком опалювального періоду. Це зручно людям, які звикли до усталеного алгоритму дій.
При готівковій монетизації одержувач пільги може відкрити рахунок у одному з трьох уповноважених банків міста, або через Укрпошту, і кожен місяць отримувати «живі» гроші, якщо домогосподарство спожило менше ресурсів, ніж передбачено в нормативі.
Більш детально з механізмом нарахування та виплати пільг, порядком взаємодії між підприємствами – надавачами послуг, банківськими установами, Укрпоштою та УП та СЗН учасників круглого столу ознайомила начальник відділу персоніфікованого обліку пільгових категорій населення Тетяна Савченко.
Зверталась увага й на те, що при виникненні боргу понад 340 гривень у пільговика, який обрав готівкову форму, в наступному опалювальному періоді пільга буде надаватися безготівковим способом. Нова постанова також надала управлінню праці можливість контролювати та бачити рух коштів, чого не було раніше для субсидіантів.
Заступник начальника управління з соціальних питань Аліна Каратаєва зазначила, що впровадження нового програмного продукту супроводжується некоректностями в роботі системи, які виправляються на центральному рівні. Тому УП та СЗН звертається до надавачів послуг зважати на це, не застосовуючи до абонентів заходів вплив. У листопаді ситуація має вирівнятися.
Абонентів у таких ситуаціях просять сплачувати, орієнтуючись на власне споживання комунальної послуги.
Керуючий АТ ”Ощадбанк” в м. Покров Лілія Десяткіна поінформувала, як проходитимуть виплати. За готівковим принципом - клієнту щомісяця приходитиме смс-повідомлення, після чого він має прийти до відділення банку з оригіналом паспортом й ідентифікаційним кодом і отримати гроші. Безготівковий спосіб передбачає отримання зекономлених коштів один раз на рік. Наголошувалося на важливості відповідності внесених паспортних даних і наявних на момент ідентифікації у пільговика. Актуальним є своєчасне повідомлення органу соцзахисту про зміни такої інформації.
В ході засідання, учасники круглого столу поділилися важливою інформацію та знайшли відповіді на свої питання.
Прес-служба міського голови.