Інтеграція та інклюзія в освітньому просторі міста

інтеграція та інклюзія в освітньому просторі міста. Зображення 1
Як упроваджується інтегрована та інклюзивна моделі освіти у нашому місті та про організацію роботи санаторних груп та інклюзивного навчання в освітніх закладах міста – 25-го серпня йшла мова на засіданні міськвиконкому.

Аналізуючи питання, начальник управління освіти Галина Рубаха зауважила, що зростання категорії дітей, об’єднаних поняттям «діти з порушенням розвитку» - одна з найгостріших проблем сучасного суспільства. Серед причин психофізичного розвитку (порушення слуху, зору, інтелекту, мовлення, опорно-рухового апарату, та інше) називались захворюваність, спадковість, екологія, психоемоційні стреси.
Галина Петрівна наголосила, що на сьогодні у місті сформована чітка система державної освітньої політики на забезпечення прав дітей з особливими потребами на якісну освіту за місцем постійного проживання. У минулому навчальному році інтеграцією та інклюзією було охоплено 379 дітей дошкільного та шкільного віку, з яких 27 – діти з інвалідністю.


Забезпечено належні умови роботи 16 груп компенсуючого типу для 210 вихованців дитячих садків із порушенням розвитку. Так, у КДНЗ №5– шість вікових груп для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату; КДНЗ№13 –чотири групи - для дітей з порушеннями зору та дві – з порушеннями мовлення; КДНЗ№18– одна група для дітей з порушеннями мовлення; КДНЗ№21 - одна група - для дітей із затримкою психічного розвитку та дві - для дітей з порушеннями мовлення. У КДНЗ №11 та №22 функціонують чотири санаторні групи для дітей з малими та загасаючими формами туберкульозу для 68-и вихованців, котрі отримують лікувально - корекційну допомогу.
Інтеграційні освітні процеси охоплення дітей із зниженим інтелектом в загальноосвітній школі позитивно відбувалися на базі школи №6 у чотирьох класах інтенсивної педагогічної корекції та 3-х спеціальних класах на базі школи №9. Для формування навичок соціальної поведінки учні успішно інтегровані у загальноосвітній простір – спілкуються з однолітками , є активними учасниками культурно-масових заходів. Начальник управління освіти навела показники високого рівня соціалізації дітей та результатів корекційної роботи дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів разом з партнерською взаємодією батьків.

Далі детально розглянули алгоритм супроводу та навчання цієї категорії дітей – безбар’єрний доступ до будівель, залучення педагогічних фахівців відповідної спеціалізації, медичний супровід, наявні засоби реабілітації та оздоровлення.
Було зазначено, що координатором у забезпеченні системи корекційного навчання у місті Покров є психолого-медико-педагогічний центр управління освіти, завданням якого є супровід освітнього маршруту особливих дітей та прогнозування тенденцій розвитку інклюзії та інтеграції.
З вересня, за підтримки міської влади, напрямки діяльності установи буде розширено до формату Ресурсного центру. Удосконалення діяльності Центру відбудеться шляхом налагодження партнерської взаємодії з суб’єктами, котрі опікуються проблемами родин та дітей нашого міста.
Продовжуючи тему найближчих планів, Галина Рубаха повідомила, що у новому навчальному році набутий досвід з інклюзії буде продовжено через збереження мережі 16-и груп компенсуючого типу, чотирьох санаторних груп, трьох інклюзивних та чотирьох класів інтенсивної педагогічної корекції, трьох спеціальних класів. Планується перепрофілювання однієї групи загального типу на групу дітей з порушенням мовлення КДНЗ № 22, організувати роботу ще одного інклюзивного класу та першого класу інтенсивної педагогічної корекції у середній школі № 6.
Було висловлене переконання, що наявні організаційно-методичні та кадрові ресурси управління освіти при достатньому фінансуванні з міського бюджету будуть слугувати отриманню рівного доступу дітей з порушенням розвитку до якісної освіти.
Підсумовуючи сказане, міський голова Олександр Шаповал зазначив, що при формуванні бюджету на наступний рік будуть передбачені кошти на придбання медичного обладнання для дитячого садка № 22, аби зробити там повноцінний оздоровчий комплекс, доступний для усіх дітей міста. Також у цьому напрямку відпрацьовуються питання співпраці з міжнародними організаціями, спрямовані на отримання грантів.
Обговоривши дане питання, члени виконкому прийняли проект рішення з даного питання та розглянули ряд питань «у різному».
Довідково: Інтеграція – зусилля, спрямовані на введеннядітей з особливимиосвітніми потребами у регулярнийзагальноосвітнійпростір та до вимог суспільства.
Інклюзія – це система освітніхпослуг, щоґрунтується на принципізабезпечення основного права дітей на освіту та права здобуватиїї за місцемпроживання, щопередбачаєнавчаннядитини з особливимиосвітніми потребами в умовахнавчального закладу.

Прес-служба міського голови.