В умовах сьогодення все більшої популярності набувають електронні сервіси Пенсійного фонду України.
У жовтні 2012 року започатковано Вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua), на якому користувачі можуть знайти та скористатись значною кількістю послуг, які надаються online. Пенсійний фон України постійно вдосконалює та розширює можливості Вебпорталу: якщо на початку було реалізовано лише декілька електронних сервісів, то на сьогодні, він вже налічує понад 16.
Увійти до особистого кабінету на Вебпорталі можна за допомогою Дія.Підпис, кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або засобами Інтегрованої системи електронної ідентифікації ID.GOV.UA, зокрема, з використанням технологій Bank ID.
Завдяки впровадженню централізованих інформаційних технологій застраховані особи та пенсіонери мають можливість:
- отримувати дані персональної електронної облікової картки застрахованої особи та інші відомості з Реєстру застрахованих осіб (інформація про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), сплачені страхові внески, набутий страховий стаж);
- контролювати сплату роботодавцями страхових внесків;
- мати доступ до наявних відомостей своєї електронної трудової книжки;
- мати доступ до своєї електронної пенсійної справи (пенсіонеру);
- записатися на прийом;
- подати заяву на призначення/перерахунок пенсії, житлової субсидії або пільги, страхових виплат;
- отримати довідки з QR-кодом;
- переглянути сформований е-лікарняний;
- подати заяву на оформлення пенсійного посвідчення;
- надіслати дані для внесення змін до пенсійної справи;
- подати анкету для внесення змін до Реєстру застрахованих осіб;
- подати анкету для автоматичного призначення пенсії;
- подавати звернення (питання, пропозицію, скаргу, клопотання) та переглядати стан їх опрацювання;
- одержувати та переглядати повідомлення від Фонду;
- укласти договір добровільної сплати страхових внесків;
- зробити благодійну пожертву.
Доступ до електронних сервісів можна отримати як зі стаціонарних комп’ютерів, так і з мобільних телефонів, завантаживши застосунок “Пенсійний фонд”. Використовуючи застосунок, можна повноцінно користуватись своїм особистим електронним кабінетом на Вебпорталі Фонду, отримувати усю необхідну інформацію.
Слід звернути увагу, що на Вебпорталі реалізовано сервіс “Пенсійний калькулятор”, з допомогою якого можна самостійно порахувати орієнтовний розмір майбутньої пенсії.
Також функціонує “Кабінет страхувальника”, який стане у нагоді юридичним та фізичним особам-підприємцям. Через “Кабінет страхувальника” можна отримати інформацію стосовно сплати єдиного соціального внеску, у тому числі щодо заборгованості підприємства з цього виду платежу, зауваження до звітності, електронні довідки про трудовий та страховий стаж працівників для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності, переглянути листки непрацездатності та подати заяву-розрахунок щодо сплати за листками непрацездатності, подати відомості про трудову діяльність, подати звернення (питання, пропозицію, скаргу, клопотання) і переглядати стан їх опрацювання та записатися на прийом.
Крім того, розроблено “Кабінет для підприємств - управителів, об’єднань та виконавців комунальних послуг” для подання інформації, необхідної для призначення та розрахунку житлових субсидій та пільг.
Користуватись е-сервісами просто, тому підтвердженням є
467030 користувачів, які вже зареєстровані. Долучайтеся до отримання послуг від Пенсійного фонду України дистанційно.
Начальник Головного управління
Пенсійного фонду України
в Дніпропетровській області
Юрій Козак