Україна прогресує в розробленні електронних послуг. Багато наших співгромадян переконалися в цьому, коли після початку повномасштабного вторгнення рф вимушено опинилися за кордоном. І там українці виявили, що мобільний додаток порталу держпослуг «Дія» та інші диджитальні рішення значно випереджають за рівнем швидкості та комфорту механізми одержання базових сервісів громадян навіть у державах ЄС. Тому нині до успішного українського досвіду прикута пильна увага наших сусідів.
Компонент цифрової модернізації, тобто диджиталізації країни, — осучаснення інструментів, завдяки яким ветеранська спільнота зможе отримувати послуги та можливості, що надаватимуть держава, місцева влада або громади. Про цифровізацію як спосіб реалізації цілей та завдань ветеранської політики поговорили журналісти видання «Урядовий кур’єр» із заступником міністра у справах ветеранів України Тетяною Калитою.
Вона зауважила, що головний принцип цифровізації у процесі анонсованих змін, це забезпечення зручності й доступності. І йдеться не лише про тих, хто отримує послуги, а й про людей, які їх надають.
«Будь-який механізм трансформації, реінжинірингу послуги передбачає певні етапи. Передусім це дуже чітке вивчення, що відбувається на кожній стадії сервісного процесу, як у ньому рухається людина, просуваються документи, які додаткові дії слід виконати, щоб зрештою одержати бажаний результат. Тільки після цілісного аналізу всіх кроків можемо зрозуміти, що доцільно зробити, аби конкретний сервіс став максимально комфортним.
Справді, в наданні послуг Україна далеко рушила вперед, зокрема згадаймо єдиний портал державних послуг «Дія». Але, визнаймо, є й досить архаїчні складові. І тут питання до нас самих: наскільки швидко та правильно ми ці відстаючі процеси зможемо адаптувати. Так, у нас є цифрові паспорт, водійські права. Тепер замість купи документів можемо просто скористатися смартфоном із застосунком «Дія». Так само має бути з послугами для ветеранів, наприклад отримання статусу УБД, використання пільг та гарантій для цієї категорії», - зазначила посадовиця.
Одним з ключових досягнень відомства Тетяна Калита вважає створення Єдиного державного реєстру ветеранів війни за сприяння Ради міжнародних наукових досліджень (IREX). Цей реєстр об’єднує всіх осіб, які мають статус ветерана війни або є членами родин загиблих захисників. Цифрова система гарантує цілісність і уникнення будь-яких зловживань чи маніпуляцій з даними. Інформаційна система здійснює обмін даними з Державним реєстром актів цивільного стану громадян, що сприяє подальшій сумісності та узгодженню процесів. Нині в роботі ще дві інтеграції з базовими реєстрами країни.
Загалом цифровізація облікових процесів, які здійснює Мінветеранів, сприяла створенню цілісного реєстру, забезпеченню безперешкодного доступу до інформації та послуг на порталі e-veteran.gov.ua, а також зменшенню корупційного впливу та оптимізації процесів, зменшенню паперів, часу, ручної праці і ще багато чого.
Ветеранське відомства нині активно працюємо над проєктом для демобілізованих, мета якого — підхопити, залучити їх після звільнення і поінформувати про можливість планування персонального шляху повернення в цивільне життя та про спектр наявних супровідних сервісів. Глобальна мета — створити при ЦНАПах єдину точку входу до послуг для ветеранів та членів родин загиблих героїв. Цей процес триває.
Мінветеранів цілеспрямовано посилює диджитал-команду, зокрема наразі тут шукають директора цифрового департаменту. Посада потребує стратегічного мислення, лідерських якостей та готовності до впровадження змін.
Заступник міністра запрошує кваліфікованих спеціалістів долучитися до високої місії, якою опікується команда цифровиків.
Детальніше – http://surl.li/ksdzq