На першому засіданні Колегії ДПС окреслили завдання та перспективи роботи служби до кінця року

   Результати роботи Державної податкової служби, її територіальних органів, а також перспективи і найважливіші напрями діяльності до кінця року обговорили сьогодні під час першого засідання колегії ДПС. У засіданні взяли участь перший заступник  Міністра фінансів України Денис Улютін, Голова ДПС Олексій Любченко та його заступники, в.о. Голови ДФС Сергій Солодченко, президент ВГО «Асоціація платників податків України» Грігол Катамадзе, заступник Бізнес-омбудсмена Тетяна Коротка, керівний склад ГУ ДПС в областях, голова Центральної Ради Всеукраїнської профспілки працівників органів ДПС  Олександр Кислиця.

    Як відзначив Голова ДПС Олексій Любченко, податковою службою на сьогодні активізовано зусилля на виконання завдань, які поставлені перед ДПС Урядом.

    «Враховуючи важливість збалансованого виконання доходів бюджету задля сталого розвитку економіки країни, реалізації державних функцій та соціальних зобов’язань перед суспільством Президент України особисто, Кабінет Міністрів України приділяють постійну увагу діяльності податкової служби. Практично кожна пропозиція ДПС, спрямована на покращення адміністрування податків, знаходить свою підтримку у Кабінеті Міністрів та Міністерстві фінансів України. Саме тому ми маємо професійно відповідати тим викликам, які стоять перед нами, і застосовувати всі ресурси для досягнення поставлених цілей без посилення тиску на бізнес»,– наголосив Олексій Любченко.

За його словами, завдяки оптимізації роботи, покращенню адміністрування податків та руйнуванню схем з ухилення від оподаткування зростає обсяг сплати податків, і рівень їх сплати вже дозволив надолужити відставання, що виникло в бюджетних доходах з початку року.

Результативність роботи ДПС також відзначив перший заступник  Міністра фінансів України Денис Улютін. 

«Засідання Колегії – це досить потужний інструмент, щоб акумулювати сили і розуміти, куди ми з вами рухаємося. Серйозне недовиконання сьогодні вже надолужене. Цей темп потрібно не збавляти і виконати бюджет за всіма показниками. У нас досить багато зобов’язань перед громадянами. Також важливо забезпечити організацію функціонування ДПС як єдиної юридичної особи, цифровізацію процесів, удосконалення Електронного кабінету, належне функціонування програмних РРО. Також суттєвий блок роботи по реалізації Угоди FATCA», – зазначив Денис Улютін.

Він також підкреслив, що на сьогодні нарешті Міністерство фінансів і ДПС ефективно та системно співпрацюють.

Під час засідання було проаналізовано результати надходження платежів у розрізі податків, визначено резерви з урахуванням особливостей регіонів.

Олексій Любченко також звернув увагу присутніх на засіданні керівників територіальних органів ДПС на неприпустимості зупинення податкових накладних сумлінним платникам реального сектору економіки, а також доручив вжити належних заходів щодо удосконалення роботи СЕА ПДВ.

Також під час засідання колегії були визначені пріоритетні напрями у діяльності служби до кінця року. Серед основних напрямів – посилення боротьби з корупційними проявами в лавах служби, розвиток електронних сервісів та покращення рівня обслуговування платників податків, діалог з бізнесом та покрашення  адміністрування податків як основа для виконання доходної частини бюджету, забезпечення належних умов праці податківців, а також прозорість і зрозумілість роботи Служби для суспільства.

Олексій Любченко: Програмні РРО – це революція

Програмні реєстратори розрахункових операцій є революцією у сфері розрахунків. Вони запроваджені з 1 серпня цього року і є альтернативою класичним касовим апаратам.

«У нас сьогодні, так би мовити, 300 тисяч місць, які можуть пробити чек. Ми розраховуємо, що через програмні РРО буде пробиватися до 800 тисяч. А далі картинка виглядає таким чином. У нас місячна каса – 110 млрд, це увесь сукупний чек по країні, все, що ми отримали на касі. Я точно знаю, що 150 млрд грн ще десь є. Це мінімум, який обертається без чеку. Ось, як і ПДВ, резерв», – розповів Голова ДПС Олексій Любченко в інтерв’ю виданню «LB.ua».

За його словами, такий мінімум обертається на ринках, місцях, де не пробивають чеки, а також там, де використовують фізичних осіб-підприємців у схемах зі зменшення податкових зобов’язань.

Олексій Любченко: Половина населення перебуває у коридорі між мінімальною та середньою зарплатою

Підвищення мінімальної заробітної плати на 40 % є цілком реальним. Про це в інтерв’ю виданню «LB.ua» розповів Голова Державної податкової служби України Олексій Любченко.

За його словами, у минулому році менше мінімальної зарплати 4173 отримували 3,5 млн осіб, тобто чверть. Більше середньої зарплати 10500 отримували стільки ж – 3,6 млн осіб, також чверть. Тобто половина населення знаходиться у коридорі між мінімальною та середньою зарплатою.

«Як я говорив півтора місяці тому, ми податки з податків беремо. Українське ноу-хау вигадали – зарплата в собівартості. Якщо в нас 18 % податку на доходи фізичних осіб плюс 22 % ЄСВ – це 40 % навантаження. Військовий збір не чіпаю – це святе. Можна до 30 % знизити і добрати 2-3% податком з продажів і все. Розвантажити бізнес і забрати податки на кінцевому пункті», – зазначив Олексій Любченко.

Як відзначив очільник ДПС, зниження навантаження на 10 % дозволить розвантажити фонд оплати праці. Натомість компенсувати ці кошти можна, зокрема, за рахунок контролю за оподаткуванням іноземних доходів та доходів від здавання майна в оренду. Так, наприклад, є громадяни, які мають у власності по 10 та більше квартир, а таких близько 3 тис., проте не всі з них декларують отриманий дохід від здавання в оренду майна.

 

Олексій Любченко: Співпраця з МВФ – один з каталізаторів системних змін служби

Голова Державної податкової служби України Олексій Любченко провів робочу зустріч з представниками Міжнародного валютного фонду Енріко Аавом, головним економістом Департаменту з бюджетних питань МВФ, та зовнішніми експертами МВФ Тііною Тамм, Дмітрієм Єгоровим, Дейвом Хартнетт, Майклом О’Греді. Питаннями для обговорення стали відомча реформа ДПС, законодавчі зміни, робота податкової служби з наповнення бюджету та детінізації економіки.

На сьогодні в ДПС активно працюють над впровадженням єдиної юридичної особи. Це важлива інституційна реформа, яка змінює функціонування всієї структури органів податкової служби. Як відзначив Голова ДПС Олексій Любченко, під час підготовки моделі єдиної юридичної особи, плану впровадження та делегування повноважень у податковій керувалися рекомендаціями та пропозиціями МВФ.

«Перш за все, змінено місію податкової служби та пріоритети в роботі. Ми відійшли від позиції, що нібито податкова служба забезпечує надходження до бюджету, як було при попередній місії. Нова місія утверджується в баченні, що ДПС має бути транспарентною, сучасною та технологічною податковою службою, яка надає якісні та зручні послуги платникам, ефективно адмініструє податки, збори та платежі і виявляє нетерпимість до корупції», – розповів Голова Державної податкової служби України. 

Жодних незручностей в обслуговуванні, якісний податковий сервіс та ДПС як дієвий орган виконавчої влади з чітко побудованою вертикаллю і розподілом функцій – таких результатів від нової реформи очікують в податковій.

Олексій Любченко також зазначив, що консультативна підтримка міжнародних експертів для податкової служби є важливою. Адже на сьогодні в ДПС вибудовують остаточну модель служби і рекомендації міжнародних фахівців є надзвичайно корисними.

«Ми вдячні представникам Міжнародного валютного фонду за їх підтримку і допомогу. Ваші звіти та рекомендації, які ми отримуємо по завершенню роботи місій МВФ, дозволяють нам почути об’єктивну думку про наші процеси спостерігачами ззовні, тобто незаангажованими фахівцями. Це дає нам можливість звернути увагу на ті процеси, які до цього здавалися зрозумілими та відпрацьованими», - наголосив Олексій Любченко.

Платники податків позитивно оцінюють зміни у податковій сфері. Незважаючи на збільшення у липні цього року індикативних показників з надходжень до бюджету на 2 млрд грн, індикативні показники Міністерства фінансів України виконано на  123,1 відсотка.

Таких результатів, зокрема, вдалося досягти за рахунок ефективних заходів з детінізації економіки та руйнуванню схем з ухилення від оподаткування.

Велику увагу наразі в податковій приділено і розвитку корпоративної культури. На думку керівника податкової служби, змінити негативний імідж податківця не можливо без системних змін у ставленні до своїх обов’язків самих податківців. Цього неможливо досягти без очищення від корупційних проявів. Партнерські відносини між податковою і бізнесом мають будуватися на взаємній повазі. Саме тому зараз проводиться робота з працівниками Центрів обслуговування платників з метою підвищення культури спілкування та рівня обслуговування платників податків.

Голова ДПС висловив вдячність та сподівання на перспективну роботу з огляду на те, що до команди експертів МВФ приєдналися Дейв Хартнетт та Майкл О’Греді, колишні керівники податкових служб Великої Британії та Ірландії.  Їх досвід роботи на найвищих керівних посадах податкових служб їх країн дає підстави сподіватися на повне порозуміння щодо викликів та можливостей інституційної реформи ДПС, яка наразі впроваджується.

У свою чергу представники МФВ відзначили позитивні зміни у роботі служби за останні місяці. За їх словами, вони вражені послідовністю кроків податкової служби та виваженої внутрішньосистемної політики, орієнтованої на досягнення результату.

Міжнародні експерти, зокрема, висловили готовність надавати українським податківцям консультативну допомогу в процесах функціонування служби. Також звернуто увагу на необхідності дотримання високого рівня обслуговування платників, якісного адміністрування податків та впровадження ІТ-технологій.

- Пресслужба Державної податкової служби України

Банківський сервіс з приймання безконтактних платежів на смартфон інтегрується з сервісом ДПС

У рамках Меморандуму про співпрацю, укладеного між Державною податковою службою України і компанією Visa, та за підтримки Ощадбанку, здійснюється інтеграція сервісу ОщадPAY з безкоштовним програмним рішенням «Програмний реєстратор розрахункових операцій» та з АРІ фіскального сервера контролюючого органу (Єдине вікно подання електронної звітності).

Мобільний додаток ОщадPAY можна буде використовувати під час проведення розрахункової операції з використанням смартфону, на який встановлено ПРРО. Для цього смартфон має підтримувати операційну систему Android. Додаток дає можливість здійснювати розрахунок за отримані товари (послуги) за допомогою безконтактних платежів.

«ДПС продовжує інтеграцію програмного рішення ПРРО з банківськими сервісами. Мобільний додаток «ОщадPAY», що інтегрується з ПРРО,– це ще один крок у розвиток безготівкової економіки. Підприємці зможуть встановити додаток на свій смартфон та проводити безконтактні платежі. Це зручний вид розрахунків, який на сьогодні стає все більш популярним серед  споживачів. Більше того, така система розрахунків не потребуватиме зайвих витрат від платника», – повідомила заступник Голови Державної податкової служби з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Наталія Калєніченко.

Про переваги безконтактних платежів та зручність сервісу ОщадPAY розповіли і представники Ощадбанку та компанії Visa.

«ОщадPAY на базі технології VisaTaptoPhone перетворює смартфон на POS-термінал. Зручніше не буває. Не потрібно сплачувати за оренду терміналу та встановлювати додаткове обладнання. Це практичне та дієве рішення, особливо для малого бізнесу. Його можна використовувати на ярмарках, виставках, фестивалях, у доставці замовлень кур’єрськими службами або в таксі», – розповів Андрій Пишний, голова правління Ощадбанку.

У свою чергу старший Віце-президент Visa в Україні, Грузії, країнах СНД та Південно-Східної Європи Віра Платонова назвала новий сервіс інноваційним проектом, який робить процес оплати з видачею електронного чеку легким та безкоштовним для всіх учасників.

«Ми представляємо рішення, переваги якого дозволять торговцям не інвестувати кошти у придбання додаткового обладнання і водночас створити у покупців позитивний досвід зручної сплати. Оплати за допомогою VisaTaptoPhone – це швидко, безпечно і вигідно. Маємо надію, що новий сервіс отримає чимало прихильників і багато в чому працюватиме на збільшення кількості безконтактних платежів в цілому», – прокоментувала Віра Платонова.

На початку року Державна податкова служба України і компанія Visa підписали Меморандум про співпрацю з метою покращення розвитку безготівкової економіки в Україні, а також підтримки розробки та спільної реалізації проектів для просування цифрового бізнесу та електронної комерції.

Запуск нового для України сервісу ОщадPAY в масову експлуатацію став можливим після успішного пілотного проекту Visa та Ощадбанку, який розпочався минулого року вперше в країнах Близького Сходу, Африки, Центральної та Східної Європи включно з Україною.

Інтегрований у смартфон торговця ОщадPAY забезпечує приймання безконтактних платежів картками та іншими NFC-пристроями – смартфонами, смарт-годинниками, NFC-каблучками та ін.

Отримати більше інформації та зареєструватись в ОщадPAY можна за посиланням: https://www.oschadbank.ua/ua/oschadpay

ДПС та Міністерство фінансів Республіки Польща розширюють співробітництво у сфері адміністрування ПДВ

Адміністрування податку на додану вартість та боротьба зі схемами ухилення від оподаткування стали основними темами обговорення під час зустрічі керівництва ДПС з представниками Міністерства фінансів Республіки Польща.

Заступники Голови ДПС Євген Олейніков та Наталія Калєніченко, заступник державного секретаря Міністерства фінансів Республіки Польща Ян Сарновський та директор Департаменту оподаткування товарів та послуг Міністерства фінансів Республіки Польща Павел Селера, а також представники податкової адміністрації Польщі обговорили можливості розширення двостороннього співробітництва у сфері адміністрування ПДВ, а також поділилися досвідом роботи своїх відомств у цьому напрямі.

Під час зустрічі українська сторона презентувала роботу системи електронного адміністрування ПДВ, яка фактично знищила низку схем з ухилення від оподаткування та дозволила підвищити надходження ПДВ до бюджету.

Як відзначили представники податкової служби, на сьогодні планується подальше удосконалення функціоналу системи, впровадження нових технологій у сфері моніторингу податкових накладних, фіскалізації, відстежування товарів тощо. І в цьому сегменті українські податківці зацікавлені в отриманні досвіду колег з Польщі.

У свою чергу польська сторона надала високу оцінку системи електронного адміністрування ПДВ, яка застосовується в Україні, та висловила побажання більш детально вивчити її функціонал з метою запозичення кращого досвіду. Крім того, польські колеги презентували новітні технології та автоматизовані системи, які дозволили підвищити ефективність адміністрування ПДВ та скоротити податковий розрив з ПДВ в Польщі. Як відзначили учасники зустрічі, такий обмін досвідом стане корисним для обох сторін, а посилення взаємодії двох країн сприятиме більш ефективній боротьбі з податковими порушеннями з ПДВ. 

Зокрема, в ДПС зацікавилися механізмом проведення спільних податкових перевірок. Така форма міжнародної адміністративної допомоги в податкових справах є дієвим інструментом ефективної боротьби з транскордонним шахрайством. Зазначена взаємодія передбачена багатосторонньою Конвенцією про взаємну адміністративну допомогу в податкових справах, яка є чинною у взаємовідносинах між Україною та Польщею.

Фермерам Дніпропетровщини про зупинення реєстрації податкових накладних на черговому он-лайн семінарі

13 серпня 2020 року, за організацією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) та за інформаційною підтримкою керівника правління «Нові технології, обладнання та матеріали Україно-Ізраїльської виробничо-торгової палати» Малика Олександра і Асоціації фермерів та приватних землевласників Дніпропетровської області та сільгоспвиробників в особі Гайворонського Олександра для представників фермерських господарств Дніпропетровщини – платників ПДВ проведено черговий семінар-навчання у режимі он-лайн.

В он-лайн семінарі від ГУ ДПС прийняли участь заступник начальника управління – начальник відділу пресслужби управління комунікацій ГУ ДПС Комліченко Любов, начальник відділу перевірок інших галузей економіки управління податкових перевірок, трансферного ціноутворення та міжнародного оподаткування ГУ ДПС Дядченко Юлія та представники фермерських господарств Дніпропетровщини.

На семінарі-навчанні розглядалась нагальна тема сьогодення «Зупинення податкових накладних, деякі особливості заповнення Таблиці даних платника податку на додану вартість».

Особлива увага приділена питанням, що пов’язані із зупиненням податкових накладних/розрахунків коригування та особливостями заповнення Таблиці даних платника податку на додану вартість (далі – Таблиця).

Комліченко Любов привітала учасників заходу і побажала присутнім продуктивного спілкування в ефірі. Вона проінформувала учасників заходу про механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), засадах роботи комісій з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН.

Про окремі положення постанови Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» та алгоритмі дій платника ПДВ у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних проінформувала Дядченко Юлія.

Фермери завзято прийняли участь в обговорені з податківцями актуальних питань, пов’язаних із зупиненням реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Активний зворотній зв’язок підтвердив користь заходу.

Учасники семінару-навчання отримали професійні відповіді на питання, які викликали у них інтерес.

Наприкінці он-лайн семінару представники фермерських господарств подякували за отриману інформацію, яка буде у нагоді на практиці, і висловили сподівання на діалог у такому форматі і у подальшому.

Платники податків сплатили до бюджетів усіх рівнів 1422,4 млн.грн. податків і зборів

Начальник Нікопольського управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області Володимир Джавун повідомив, що протягом січня-липня 2020 року забезпечено збір платежів до бюджетів усіх рівнів в сумі 1422,4 млн. грн., що на 47,5 млн. грн більше ніж за відповідний період минулого року. Темп росту збору платежів до відповідного періоду минулого року склав 103,5 відсоток.

Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області висловлює вдячність платникам податків за сумлінну та своєчасну сплату податків, розуміння важливості наповнення бюджетів, від чого залежить соціально-економічний розвиток країни та регіону.

На розвиток місцевих громад Нікопольського регіону

надійшло 918,0 млн гривень податків й зборів

Начальник Нікопольського управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області Володимир Джавун повідомив, щодо надходжень податків і зборів до бюджетів місцевих громад Нікопольського регіону. За січень-липень 2020 року. надійшло 918,0 млн грн.

Керівник Нікопольського управління акцентував увагу на трійку податків-лідерів, які наповнюють місцеві бюджети.

Перше місце традиційно обіймає податок на доходи фізичних осіб, який є основним джерелом надходжень. За січень-липень 2020 року надійшло 617,4 млн грн цього податку.

Друге місце належить платі за землю – 151,9 млн грн.

На третьому місці – єдиний податок – 85,3 млн грн.

«Завдяки повній та своєчасній сплаті податків, рівномірного поповнення бюджету, та злагодженій взаємодії податківців з платниками податків вдається досягти позитивної динаміки надходжень до бюджету» зазначив Володимир Джавун.

Спілкування з податківцями у режимі он-лайн

Днями відбулася зустріч у форматі дистанційних комунікацій (режим он-лайн) з представниками бізнесу за участю заступника начальника управління – начальника відділу пресслужби управління комунікацій Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Комліченко Любові, головного державного ревізора-інспектора відділу організації роботи боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, аналітичної роботи та ведення баз даних управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Курила Сергія, начальника Нікопольського управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Джавуна Володимира та заступника начальника відділу податків і зборів з юридичних осіб Нікопольського управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Продан Наталії.

Відкриваючи захід Джавун Володимир подякував усім присутнім за те, що знайшли час та можливості для спілкування у зазначеному форматі.

Начальник Нікопольського управління оголосив тему зустрічі «Зупинення податкових накладних, деякі особливості заповнення Таблиці даних платника податку», представив учасників та зазначив, що захід проводиться у форматі відповідей на актуальні питання платників ПДВ з цієї тематики, зокрема по заповненню Таблиці, інформаційного наповнення пояснень та наявності відповідних документів, тощо.

Про причини зупинення податкової накладної/розрахунку коригування та діях суб’єктів господарювання у таких ситуаціях, особливостях заповнення Таблиці даних платників податку на додану вартість, надання пояснень про фінансово-господарську діяльність платника ПДВ розповіла Продан Наталія.

В ході зустрічі платники ПДВ задавали актуальні питання, на які відповів фахівець Головного управління Курило Сергій.

На завершення он-лайн зустрічі заступник начальника управління комунікацій Комліченко Любов зазначила, що органи податкової служби завжди відкриті до конструктивного діалогу з представниками бізнесу та нагадала про електрону адресу та телефони Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, по яким можна звертатися у разі виникнення запитань з зазначеної тематики.

Щодо необхідності своєчасної сплати і погашення заборгованості та умови списання боргу з єдиного внеску під час прес-конференції

Фізичні особи – підприємці (крім підприємців, що обрали спрощену систему оподаткування) та особи, що провадять незалежну професійну діяльність, які не отримували за період з 01.01.2017 по 03.06.2020 доходів (прибутку) від їх діяльності, що оподатковується податком на доходи фізичних осіб, мають право на списання суми недоїмки з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), а також штрафів та пені, нараховані на ці суми недоїмки.

Списання заборгованості з єдиного внеску передбачене Законом України від 13.05.2020 № 592-IX «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо усунення дискримінації за колом платників» (далі – Закон № 592) та діє з 03.06.2020. Про це під час прес-конференції повідомив заступник начальника управління-начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області Малиновський Володимир.

Для цього фізичним особам – підприємцям (крім підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) впродовж 90 календарних днів з дня набрання чинності Законом № 592 (з 03.06.2020) необхідно подати державному реєстратору заяву про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності та до податкового органу – звітність з єдиного внеску за період з 01.01.2017 до 03.06.2020, якщо вона не була подана раніше. Особам, які провадять незалежну професійну діяльність, слід подати до податкового органу за основним місцем обліку заяву про зняття з обліку як платника єдиного внеску та звітність з єдиного внеску за період з 01.01.2017 до 03.06.2020, якщо вона не була подана раніше.

Звертаємо увагу, що списання суми недоїмки, нарахованої платникам єдиного внеску буде здійснюватись на підставі заяви платника податків. Заяву на списання суми боргу з єдиного внеску у довільній формі необхідно подати до податкового органу за своїм місцем реєстрації.

За словами заступника начальника відділу по роботі з податковим боргом Нікопольського управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області Пилипенка Олександра, після того, як буде підтверджено вчинення вищевказаних дій, тобто отримання відповідних відомостей від державного реєстратора або заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску, та за умови подання платником єдиного внеску зазначеної звітності і отримання заяви на списання заборгованості податковий орган проводить камеральну перевірку згідно з чинним законодавством та у разі відсутності отриманих доходів за період з 01.01.2017 по 03.06.2020 приймає рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені або вмотивоване рішення про відмову.

Рішення про відмову у списанні суми недоїмки, штрафних санкцій і пені приймається за умови якщо за результатами перевірки буде встановлено, що:

1) платник податків отримав дохід (прибуток) протягом періоду з 01.01.2017 до дня набрання чинності Законом № 592;

2) суми недоїмки, а також штрафи та пеня, нараховані на суми недоїмки, були у повному обсязі самостійно сплачені платником або стягнуті.

Звертаємо увагу, якщо ж суми недоїмки, а також штрафи та пеня, нараховані на суми недоїмки, були частково самостійно сплачені платником та/або стягнуті, тоді податковий орган приймає рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені у частині, що залишилася несплаченою.

Вимогу про сплату суми недоїмки, штрафних санкцій і пені вважатимуть відкликаною у день прийняття податковим органом рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені. Нараховані та сплачені або стягнуті за зазначений період суми недоїмки, штрафних санкцій і пені не підлягають поверненню.

Нагадуємо, що відповідно до чинного законодавства ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За порушення терміну його сплати платнику нараховується штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно несплачених сум. Крім того, на суму недоїмки нараховується пеня 0,1 відсоток суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Слід зазначити, що своєчасно несплачений єдиний внесок призводить до втрати страхового стажу, який необхідний для призначення пенсій у майбутньому, адже періоди роботи зараховуються до страхового стажу лише за умови сплати страхових внесків у сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок (у 2020 році – 1039 грн 06 коп.).

Зміни у застосуванні реєстраторів розрахункових операцій з 01 серпня 2020 року

Начальник Нікопольської ДПІ Нікопольського управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області Міщенко Наталія повідомила про новації у застосуванні реєстраторів розрахункових операцій (РРО) з 1 серпня 2020 року, а саме:

Суб’єктам господарювання дозволено при здійсненні готівкових розрахунків із споживачами застосовувати програмні РРО, у якості яких можливо застосовувати будь-який пристрій (смартфон, планшет, комп’ютер тощо), який за допомогою спеціального програмного забезпечення може фіскалізувати розрахункові операції на сервері ДПС.

До застосування програмних РРО можуть перейти за власним бажанням будь-які суб’єкти господарювання, які:

- до цього застосовували класичні РРО і вирішили застосовувати програмні РРО, у тому числі з причини закінчення строку експлуатації класичних РРО або незручностей, пов’язаних із застосуванням класичних РРО, наприклад Інтернет-торгівля;

- до цього не застосовували класичні РРО, але досягли обсягів або розпочали діяльність, при яких застосування реєстраторів є обов’язковим, і обрали не класичний, а програмний РРО;

- учасники платіжних систем, які застосовують програмно-технічні комплекси самообслуговування з приймання готівки для подальшого її переказу, які до цього мали вже застосовувати РРО і для яких з 1 серпня посилені вимоги та встановлено, що використання ПТКС, не переведених у фіскальний режим (не обладнаних переведеними у фіскальний режим РРО та ПРРО), забороняється.

Тобто, суб’єкт господарювання самостійно, виходячи з власних потреб, обирає вид РРО (програмний або класичний), засобами якого здійснюється реєстрація розрахункових операцій відповідно до вимог Закону України «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Крім того відбулося деяке збільшення розміру штрафних (фінансових) санкцій за непроведення розрахункових операцій через РРО, зокрема, 10 відсотків і 50 відсотків (при повторному порушенні протягом року) вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг).

Також, для суб’єктів господарювання настав обов’язок зазначати у чеку РРО поряд з найменуванням підакцизних товарів коди товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (до цього було тільки для пального).

У разі проведення розрахункових операцій через РРО та/або програмні РРО без використання режиму попереднього програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, ціни товару та обліку його кількості, відповідно до ст. 17 Закону України «Про РРО» з 01.08.2020 року до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у розмірі триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (5100 гривень).

Як заповнити таблицю даних платника ПДВ?

Для безумовної реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в ЄРПН, платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку на додану вартість. Таблиця даних платника податку (далі – Таблиця) – це інформація про специфіку діяльності платника податку. Про це нагадала заступник начальника відділу податків і зборів з юридичних осіб Нікопольського управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області Продан Наталія.

У таблиці даних платника податку (далі - Таблиця) зазначаються:

- види економічної діяльності відповідно до КВЕД;

- коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;

- коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі - ДКПП), що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Одночасне заповнення граф щодо придбання (отримання) і постачання/надання товарів/послуг в одному рядку Таблиці не допускається.

Коди послуг згідно з ДКПП у Таблиці мають містити від 5 (наприклад: 02.40) до 14 символів.

Після подання Таблиці при складанні податкових накладних/розрахунків коригувань, коди товарів згідно з УКТ ЗЕД або коди послуг згідно з ДКПП мають вказуватися на рівні тих знаків (цифр), які зазначені в поданій Таблиці. Якщо в Таблиці коди будуть вказані на рівні 4 перших цифр, а в податковій накладній/розрахунку коригування - на рівні 12 цифр, то реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування може бути зупинена (наприклад, код «33.12» і код «33.12.24-00.00» не ідентичні і розуміються як різні коди).

У разі отримання попередньої оплати за товари, постачання яких ще не відбулося, платник податку має право навести у Таблиці інформацію щодо товарів відносно яких вона отримана.

Таблиця подається за встановленою формою та з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Таблиця подається платниками в електронній формі засобами електронного зв’язку (Додаток 5 за формою J/F1312303).

Пояснення з інформацією про діяльність платника  подається у вигляді прикріпленого до Таблиці додатка, код форми якого J/F1360102.

В описі про діяльність платника податку мають бути зазначені відомості:

- про наявні орендовані (із зазначенням угод) або власні (із зазначенням документів власності) приміщення, виробничі потужності, та інші дані щодо основних фондів;

- дані про сертифікати якості, ліцензії, дозвільні документи при наявності;

- про власні/ орендовані складські приміщення чи опис угод про зберігання ;

- про наявність транспортних засобів в розрізі (або опис угод с СГ, хто виконує транспортні послуги);

- про земельні ділянки (власні/орендовані із зазначенням угод) в га;

- для сільгоспвиробників дані про урожайність культур, які зазначені в таблиці під реалізацію на підставі статистичної звітності №4-СГ, 29 – СГ , інші;

- про найманий персонал із зазначенням посад/професій ,

- про залишки готової продукції, сировини;

- по кожному коду товарів/послуг, зазначених в таблиці на придбання – опис угоди на придбання товарів/послуг та інших документів: ТТН, платіжні доручення ,довіреності, накладні, акти, інше (для сільгоспвиробників опис про придбання посівного матеріалу, дизпалива, ядохімікатів);

- інформація про складені угоди на реалізацію.

Згідно з пп. 15 та 16 Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних»,  Таблиця з поясненнями  протягом 5 робочих днів розглядається комісією регіонального рівня, яка приймає рішення про врахування або неврахування Таблиці (Додаток 6 за формою J/F 1412306).

Комісія центрального рівня має право переглядати рішення регіонального рівня про враховані таблиці, та у разі наявності   недостовірної інформації чи негативної податкової історії, приймає рішення про неврахування такої Таблиці (Додаток 7 за формою J/F 1413304).

У разі надходження рішення суду, яке набрало законної сили, із зобов’язанням врахувати Таблицю, така Таблиця враховується.

Таблиці даних, враховані до набрання чинності Порядку, затвердженого постановою КМУ №1165, є діючими.

 

«Круглий стіл» з актуальних питань по ЄСВ

Днями в Марганецькій ДПІ Нікопольського управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області відбулося засідання «круглого столу» на тему «Щодо необхідності своєчасної сплати, погашення заборгованості та умови списання боргу, штрафних санкцій та недоїмки з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Фахівець ДПІ Семеновська Тетяна нагадала платникам податків про те, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Несплата єдиного внеску призводить до негативних наслідків, фінансових санкцій та суттєво може вплинути на отримання пенсії. Тільки сумлінне ставлення платників до своїх обов’язків щодо своєчасної сплати ЄСВ та розуміння необхідності термінового погашення заборгованості дозволить вирішити проблему створення нових боргів.

Крім того, Тетяна Семеновська звернула увагу ?